tisdag 6 oktober 2009

fruarna

jag brukar ofta bestämma mig för saker i förväg. och sen så bara är det så. exempel från verkligheten. när sara stridsberg översatte SCUM (Society for Cutting Up Men) och bjöd in linda rosing som uppläsare tänkte jag att linda var nog bra. eller så tänkte jag inte. jag tänkte på det där med hora och madonna. man vill ju inte vara med och peka ut nån som hora liksom. man vill ju inte skilja på folk och folk. inte tänka att man är bättre en någon annan. och framförallt hålla alla kvinnor bakom ryggen. i synnerhet linda.
ja och så var det 2005 tror jag. årets film var old boy. det visste jag. fast jag hade inte sett den. hade bara fått för mig. och den var förstås ganska bra.
mitt senaste påhitt handlar om hollywoodfruarna. mitt nya favoritprogram brukar jag säga. såg först igår och fastnade direkt. jag lägger alls ingen värdering i deras val av liv men nog är det underhållande. och ge mig ett program om kvinnor som konsumerar så tittar jag.

2 kommentarer:

absolutebeginner sa...

Jag gillar ankans arm + hand.

Teresa Maria sa...

jo den är fin :) jag gillar hennes axlar också

 
>