fredag 2 oktober 2009

föreningen

jag är inte direkt nån förenings människa. trots det har jag under hela mitt liv varit med i en stor förening. familjeföreningen bolivias barn heter den. det är en brokig samling individer som är med i klubben. den gemensamma nämnaren är att man pungat upp och handlat ett eller flera barn från bolivia. det är inte billigt så de flesta är ganska så rika. jag är bland de äldre i föreningen och har därför varit på nästan alla möten sen start. en gång om året sammlas vi i olika delar av sverige. de blir dans, föredrag och inhemsk mat. en kursgård eller liknande får inhysa enorma mängder välbärgade indianer på samma gång. en unik upplevelse kan man tänka. vissa år minns jag mer än andra. visingsö 99 var en av de speciellare åren. jag hittade bla en feminist och en igelkott. dessutom så fick jag dricka vin i gräset med dom vuxna. skoj vill lova. träffarna avslutas alltid med ett gruppfoto. jag tror att jag är med. jag borde vara med. jag var ju där. den som hittar mig på fotot vinner något fint.


5 kommentarer:

Anna sa...

Det var en liten bild, men kan det vara du som sitter högst upp till höger?

absolutebeginner sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
absolutebeginner sa...

Jag gissar på att du har orange jacka!

anna sa...

jag tror att du är den som sitter längst upp till höger. man ser inte så mycket av dig..

Marble House sa...

Haha.

Jag är också "handlad" från Bolivia.
Något som jag inte alls vill kännas vid. Typ.
Brukar endast tänka på det för mig själv, ibland.

 
>