fredag 13 februari 2009

waira=lillpappa


när amaya och jag var ute på promenad (när hon var liten) kunde folk bara prata om en sak. nämligen att jag var en så liten liten mamma. "lilla mamman" kallades jag. nu är det lillpappan som är snackisen och det är inte johan som dom syftar på. det är waira som är den lilla pappan! dagmammegänget är som besatta. det är som att det är första gången ett barn är likt sin pappa. det hänger visst en liten pappa på din mage, sa dom en gång. va, sa jag som var trött och inte förstod vilken liten pappa dom syftade på. jag tittar på bilder av waira och försöker se vad dom ser.visst är hon lik sin far men någon "lillpappa" vet jag inte om hon är, eller?

2 kommentarer:

absolutebeginner sa...

Jag tror att dom försöker säga att vi borde äta mindre mat båda två.

Teresa Maria sa...

ha ha! det är ju helt uppenbart att ni båda äter alldeles lagom med mat :) mullig=gullig

 
>