lördag 3 maj 2008



igår var sannerligen en dag att minnas. den skiljer sig från andra dagar med tanke på de ovanliga aktiviteter som ägde rum. eftersom jag ofta är trött och fattig är det förvisso inte så svårt att kvalificera sig som ovanlig aktivitet. i vilket fall har maria från lund varit i stan under valborgshelgen och jag lyckades boka en träff med henne igår. vi åt billig lunch på nation bestående av supergod kronärtskockssoppa med tillbehör i form av goda bröd. dock upplevde båda miljön alltför stimmig (ungdomlig?) så vi intog vårt kaffe på tantfiket fågelskriket istället. ett bra val då man lättare hörde sin egen konversation där. sedan drev vi runt på stan och uträttade ärenden samt tittade på saker som vi inte hade råd med. maria avslöjade även mer detaljer kring sin eventuella uppsalaflytt. det ska ske till hösten och det vore verkligen trevligt. min första kompis från förr som bosätter sig här. ett mycket bra initiativ som fler bör följa. uppsala är en ganska trevlig stad trots allt och då har jag inte ens varit på pelle svanslös hus ännu. efter min dag på stan åkte jag hem till förorten för att med stödstrumpebeklädda ben pinna iväg och handla till en utmattad familj. båda sov. efter lite panikmatlagning och städ blev jag hämtad av en förvirrad bil innehållande faster och farmor. vi skulle utan karta och på mycket kort tid bege oss till reginateatern för att se min kusin sjunga och skoja i en populär show som kallas mina killar show. alla sjöng fint men roligast var min kusin. det var helt fulsatt och publiken så vild att jag vid flera tillfällen blev skärrad. på det hela taget en riktigt trevlig tillställning och jag håller även med min farmor som kommenterade det positiva i att det inte förekom några "under bältet" skämt. mycket sympatiskt.
på kvällen var både jag och johan mycket trötta. johan har dessutom drabbats av mycket svår pollenallergi som främst har satt sig i ögonen. hade han ett jobb skulle han säkert bli sjukskriven. vi såg en film som heter an american crime, den innehåll både tortyr och ellen page. kombination funkade bra och vi blev inte besvikna. sedan diskuterade vi pengabrist lite (tror jag eller var det bara jag som pratade med mig själv på insidan) och sedan hade jag förstås svårt att somna. funderade på olika saker som jag kan sälja. jag är ju ingen prylperson och har därför inte samlat på mig så mycket prylar. mycket kläder har jag men de är lite slitna och har nog inte så stort andrahandsvärde. det ärju inte så att jag samlat på märkeskläder direkt. en del skivor har jag också. förvisso inga värda men kanske skulle jag få en slant. jag är mycket osäker på hur jag ska göra. nu börjar dom borra på ovanvåningen så snart vaknar en viss gullig person. bästa att kvicka sig med kaffet.

0 kommentarer:

 
>