tisdag 6 maj 2008

det bananätande barnet


amayas största intressen just nu är fåglar och dess läten samt bananätning. därför finner jag det befogat att lägga upp ännu en bild där barnet ifråga glupskt äter banan. igår åt hon dessutom en hel burk med majs och jag sov jättedåligt bara därför. vaknade hela tiden kallsvettig och tänkte att hon hade fått en majsbajs i blöjan men var för trött för att ropa. är det här ett problem jag delar med andra föräldrar måntro? annars har dagen innehållit mest hemskheter, det ända roliga var att jag nyss pratade med jenny via facebook. ska bli kul att träffa henne igen (okänt när det blir) nu är det snart dags för japansk läskighetsfilm och sedan tidig sänggång.

7 kommentarer:

absolutebeginner sa...

Jag sov som en stock för ovanlighetens skull. Men sen sov jag också i ett rum med fläkt så jag hade ändå inte hört något. Glöm int att Amaya åt nästan en hel morot också!

Teresa Maria sa...

men morot är väl inte så farligt, eller? när hon ätit majs brukar det alltid garantera bajs. hon gjorde ju i blöjan fyra gånger innan lunch idag :)

absolutebeginner sa...

Nej, jag tänkte bara att det var bra att spä på lite. För hon åt ju faktiskt morot också. Men majs är säkert mer bajsframkallande.

anna sa...

amaya skulle nog bli en bra fågelskådare, vi har ett band med massa fågelläten på som vi använde när vi pluggade till en tenta för några år sedan, ni kan få lyssna om ni kommer på fredag :)
min pappa har alltid sagt att bananer är bra, man ska äta minst en om dagen enligt honom. jag har aldrig gillat bananer, för han brukade tvinga i mig bananer. men de är nog nyttiga :)

Teresa Maria sa...

ett fågelband är jag säker på att amaya skulle uppskatta mycket. kanske skulle hon bli förvirrad om hon hörde fåglar men inte såg några. johan har en matte c uppgift som måste lämnas in snart. kanske behöver han plugga stenhårt hela helgen. han är och pluggar nu så jag ska höra med honom när han kommer hem. det är derivata eller nått sånt (mins ej från när jag läste matte c) ska tydligen vara hemskt svårt!

jennymathilda sa...

Jag talade med min mamma, hon ska åka till uppsala snart för att titta på sitt barnbarn. Då kan jag pasa på att följa med och både titta på syskonbarn en stund och sen träffa er? Kanske helgen 24-25?

Teresa Maria sa...

vilken bra nyhet! just den 24 är vi bjudna på släktkalas men söndag funkar bra. så kul!

 
>