söndag 4 maj 2008

det sovande barnet

amaya sover. hon har blivit tonåring igen. efter en kort period av vanlit 1,5 årsbarn har hon alltså återigen blivit en sjusovare. själv gick jag upp för en och en halv timme sedan och har sen dess skramlat, hostat, nyst och allt annat jag kunde komma på som är högljutt. alldeles nyss öppnade jag dörren till barnrummet och gick in. där låg ett alldeles utslaget energiknippe och sov djupt. jag hade inte mage att ta upp henne. jag kan liksom inte riktigt motivera det för mig själv. visst förstår jag vikten av ordning och reda samt rutiner i viss mån (inte lika mycket som den konsekventa fadern) men jag tänker också att man iaf ibland bör leva i nuet, om man trivs där alltså, jag trivs ganska bra med att dricka mitt kaffe och amaya trivs uppenbarligen med att sova. om man har träffat amaya på sistone känner man till att hon gör av med hemskt mycket energi och förstår att hon måste sova mycket. idag måste vi göra av med extra mycket energi så att inte dygnet vänds totalt. håll ögonen öppna, vi kanske kommer till en sandlåda nära dig!

0 kommentarer:

 
>