lördag 18 oktober 2008

pickalurven


igår hade vi fredagsmys med pizza och senare på kvällen drack vi även lite öl. jag hade köpt fyra mellanöl men drack inte upp alla. efter tre och en halv kände jag mig akut trött och tvingades därför att gå till sängs. kvällen var trevlig men jag vet inte vad jag tycker om alkohol längre. det är väl ok antar jag. bara det att jag kommit in i en ond cirkel där jag dricker alltmer sällan och därför är helt ovan när det väl händer. lite tråkigt för jag har fortfarande kvar den där romantiska bilden av alkohol som livskvalitetsförhöjare och skapare trivsel i sociala sammanhang. gårdagens öldrickning var också som en liten övning efter nästa helgs förlovningsfest. då ska jag kanske ta med mig tre öl. eller kanske lite tranbärsdryck.

1 kommentarer:

Ninni sa...

Skrattar så jag gråter....härlig bild! Det kanske är en god cirkel du kommmit in i?Kan ju vara så att som nybliven mamma (det var ju inte länge sen Waira föddes) och dåligt med sömn så klarar man inte av alkohol som förr. En lugn natt där man får sova ut och sova länge kan ligga under epitetet "kvalitetsförhöjare". Eller bara att få komma ut alldeles själv på förlovningsfest utan barn kan räcka och alkoholen behövs inte, det är så kul ändå....

Men va inte orolig - du kommer igen. Barnen blir stora fort och du blir du normal;)

 
>