fredag 10 oktober 2008

bisse bis

hade tänkt att klaga lite över amayas tidiga morgonvanor och den långvariga förkylningen (tredje veckan nu tror jag) i sista sekunden ändrade jag mig och vill istället berätta om två sånger som amaya kan sjunga. det är imse vimse spindel (bisse bis) och lilla snigel (lilla lilla aktiti). det är verkligen kul att se hur mycket hennes språk utvecklas. nu kan hon satte ihop två ord till små meningar tex. aj pappa, sitta där osv. idag gick pratkvarnen upp kvart i fem och av den anledningen känner jag mig alldeles sladdrig och yr. allevobar och stärkande promenad kommer nog att göra susen.

2 kommentarer:

Caroline sa...

får man komma och hälsa på snart kanske? jag vill träffa och höra pratmakerskan. du måste ju få din påse också. säg till när du kommer till sthlm annars.

Teresa Maria sa...

påhälsningar har tyvärr inte stått högst upp på våran prioriteringslista. vi får förkylning på förkylning och nu har jag omsjuknat igen :( blir nog så illa tvungen att fara till sthlm kommande vecka. då kanske vi kan byta påse?!

 
>