måndag 20 oktober 2008

nyheter och uppdateringar

den största och kanske roligaste händelsen under helgen är att waira nu kan rulla från rygg till mage. hon haren speciell teknik som går ut på att hon drar upp benen och gungar fram och tillbaka tills hon tippar över på sidan. sen pustar och stånkar hon sig runt tills hon ligger på magen. tyvärr har armarna då fastnat under kroppen och hon blir förbannad. hon gör dessutom dagligen flera sit-ups. amaya har börjat med en ny lite nyttigare hälsostil där hon är noga med att få i sig allt en liten vegetarian behöver. vi är glada att hon äntligen tagit det beslutet.
jag klarade min första tenta med tillräcklig marginal för att jag skulle få uppåtmun. jag fick D och med god fantasi skulle man kunna tänka sig att det motsvarar ett svagt vg i gamla systemet. utöver denna bravur har jag också lyckats minska min vikt ytligare och väger nu 50.3. inte riktigt enligt min och viktklubbens plan men jag är nöjd ändå. nu hoppas jag på en trevlig vecka och kanske ett tillfrisknande

6 kommentarer:

Caroline sa...

vad är det amaya är noggrann med? bönor?

anna sa...

grattis! själv har jag nog gått upp i vikt under besöket hos svärföräldrarna.. de gillar smör och att baka när vi är där. jag gillar att äta :)
tilda gör en liknande variant, vänder sig till mage och klämmer ena armen :)

Teresa Maria sa...

det är lite småsaker man bör tänka på som vegobarn. tex. ska man visst dricka c-vitmain till varje måltid. man får inte heller glömma sojabönans förträfflighet!

absolutebeginner sa...

Järn och kalcium med!

Teresa Maria sa...

det är sant! ibland glömmer man ju att ge henne den kalciumberikade havredrycken. då sätter hon upp ett knubbigt litet finger och ropar; hallå där, vet ni inte att kalcium är nödvändigt för att mitt skelett ska växa ordentligt!

absolutebeginner sa...

Men som du säger så är ju sojabönan en källa till så mycket gott. Och förmodligen finns precis all näring man behöver i den O_O

 
>