tisdag 14 oktober 2008

moset

åtta timmar av dagen har redan gått. det går fort när man har roligt. amaya flög upp 4.30 idag. vi han leka många repetionslekar innan gränby ica öppnade (kl 8) en lek var att vi höll varandra i handen och sprang runt runt ett tält. länge länge. sedan gkorde jag mig till och lagade ett fantastiskt gott potatismos med både smör och ägggula. detta mos spritsade jag fint på amayas lunchtallrik. nee sa amaya och sedan sa hon torka. hennes hand hade råkat vidröra moset och det kunde hon inte tolerera jag åt upp moset som innehöll kanske 500kalorier. minst. undrar hur resten av dagen kommer att se ut. jag skulle vilja lägga upp tradera auktioner, plugga och googla om rosewater icing. waira vill orma sig och göra gnisselljud. hon flämtar även som en hund. kan vara hunger. jag ska prova med det.

0 kommentarer:

 
>