tisdag 21 oktober 2008

dagens paint


godmorgon! jag tänkte att jag kanske skulle börja med dagens paintbild. dels får jag möjlighet att öva upp mina kunskaper inom teckning och dessutom ersätter bilderna foton på ett tillfredsställande vis. den första bilden visar mig i den vanligaste situationen. jag sitter kutryggig på golvet och har svarta kläder + knut. håll ögonen öppna, imorgon kommer en ny spännande bild som visar hur min vardag ser ut.

scones jag och amaya har precis färdigställt vårt första samarbete i köket. vi har gjort scones! jag mätte upp ingredienserna och amaya hällde i. sen blandade hon ihop allt slarvigt (som det ska vara) hon grät hjärtskärande när kakan skulle in i ugnen tills hon förstod att den skulle komma ut igen. nu står hon och diskar och snart ska vi äta scones med marmelad och kanske ost. vi ska försöka spara en bit till pappa också.

2 kommentarer:

anna sa...

haha.. vilken fin bild!
vad roligt att baka scones tillsammans, söta amaya, hon vet väl att det är varmt i ugnen kanske?

absolutebeginner sa...

Du är så jäkla påhittig! Vi borde investera i en ny ugn så att Amaya i alla fall kan stå och fingra på utsidan. Nu bränner hon sig ju på luckan eftersom skyddsglaset har gått sönder :( Jag tycker din paintidé är fantastisk. Vilket koncept :) Tack för att du låter mig sova bort min sjukdom och håller mig uppdaterad via blog.

 
>