tisdag 30 september 2008

en oväntat trevlig dag


igår var en ansträngande dag. den långa dagen blev ännu längre och vid kvällens slut kände jag mig dödens trött, förkyld och smått desperat. kl var halv ett (alldeles försent) och jag försökte beställa svindyr studentlitteratur genom att gå in på Internet och klicka. en pluggstressens tår kom fram i ögonvrån och i huvudet fanns bara en mal som flög runt runt och surrade. på grund av att jag var så trött tog det en evighet att förstå hur man skulle beställa. min trötthet berode i sin tur på att jag kände mig tvingad att se på tv ända till 11. sjukt onödigt egentligen. hur som helst blev jag positiv mitt i alltihopa. när jag vaknade idag, yr av trötthet, var jag fortfarande positiv. nu är det mitt på dagen och det håller i sig. amaya, waira och jag har fikat. amaya satt i egen fåtölj och waira satt på magen. amaya åt torkad frukt och jag slurpade på en latte. sedan gick vi och provade kläder. amaya pekade på olika jackor som jag provade. det var mest på skoj. man kan inte se så bra hur man ser ut när det sitter en bebis på magen. man ser tjock ut. nån dag ska jag lyxa till det och gå själv till gränby och prova loss. det ska bli kul!

4 kommentarer:

anna sa...

vad mysigt det låter. du får ta vagnen nån dag med waira i och prova jackor när amaya är hos dagmamman (vilket konstigt ord föresten!)
och vad god latten ser ut :)

Caroline sa...

så kul att kika in här och så har du skrivit massor!

Teresa Maria sa...

det är en god latte! ni borde komma hit nån gång så kan vi leka lattemammor i uppsalas största innecentrum :) i november får vi barista också. där har dom goda smörgåsar

anna sa...

vi komemr gärna förbi och dricker latte. jag är nifiken på uppsalas största innecentrum också! har knappt varit där..

 
>