måndag 8 september 2008

amayas hemkonst, bvc och pepp inför morgondagens föreläsning

jag har just lämnat av amaya hos dagmamman. hon verkade peppad men också lite trilsk. vägrade välling tex. och försökte kasta iväg sko och mössa på väg till dagmamman. bävar lite för hennes hemkomst då det var så länge sedan sist hon var hos dagmamman + att hon är trött och har varit sjuk. efter så långa uppehåll brukar hon vara definitionen av "helt omöjlig" när hon kommer hem. det är inte det att jag är nån sur trött mamma som googlar för länge på kvällen och sen skyller på att det stackars barnet suger musten ur en istället för att ägna det positiv uppmärksamhet. eller lite så är det ju faktiskt men jag vill inte det och strävar efter att bli en bättre mamma, om två timmar ska jag och waira till BVC. ska bli kul och se om utvecklingen gått framåt. jag tror och hoppas att hon kommer få beröm för gullighet (se bild i tidigare inlägg) och frodighet. imorgon är det kinesisk film som föreläsningen ska handla om. jag är superpeppad. är det något som jag gillar är det kinesisk film, litteratur, kultur, mat osv. om någon har ett smarrigt kinatips vilket som helst får man gärna dela det med mig!

0 kommentarer:

 
>