torsdag 4 september 2008

den slanka mamman

nu har jag fixat wairas flaska och då somnade hon såklart om. alltså har jag lite extratid på mig att berätta intressanta saker. i helgen var jag i sthlm på en ungdomlig festival, popaganda! popaganda var förut gratis och på universitetsområdet. nu kostar det pluringar och var inte alls lika trevligt. naturligtvis var det fint att träffa mina vänner (trots en del dramatik och gråt) men själva festivalarrangemanget hade jag kunnat vara utan. nästa år hoppas jag på att popdakar kommer tillbaka, verkligen, annars får det vara. sist men inte minst så har jag börjat med att räkna kalorier, en trevlig förströelse som har resulterat i viktras :) 52.8 vägde jag i morse. det ska jag fira genom att spisa glass med bär.

8 kommentarer:

Ninni sa...

52.8 - suck. Det vägde jag när jag började sjuan :(

Skulle jag nånsin väga det igen så har jag nog drabbats av en mycket allvarlig sjukdom eller binnikemask.

Ta inte för mycket bär bara Teresa, du kan ju gå upp i vikt igen (säger svärmor surt och avundsjukt). Men jag säger också: Grattis för du har varit jätteduktig då du faktiskt har fött två barn i rask följd och det brukar synas. Jag födde mina med 13 års mellanrum och det satte sig som f-n. Ingen vidare självdisciplin har jag heller ;)

Teresa Maria sa...

nejdå, jag ska inte föräta mig (säger svärddottern klämkäckt)! jag har noga beräknat kaloriinnehållet :) med amaya vägde jag in på 50 och med waira på 55. mitt mål är 47kg. alla som är intresserade säger tuppen ja!

absolutebeginner sa...

Tuppen ja! Jag är sjukt imponerad av din konsekventa stil. Och jag är också glad över att du är en svärddotter.

Teresa Maria sa...

du ska då alltid märka ord! nu vill jag inte längre vara svärddotter :(

absolutebeginner sa...

Förlåt :(

Ninni sa...

Tuppen ja!

Teresa Maria sa...

tack för visat intresse! som belöning ska jag fortlöpande skildra min resa från lite plufsig till inte plufsig alls. håll i hatten, nu åker vi!

Together into the Abyss sa...

Kan va kul att bli smal. och lite vemodigt... har tappat en del sen jag börja dela ut tidningar.... men det känns lite sorgligt att jag inte längre kan vila min arm på magen.... den liksom bara glider ner. : /

F.ö. så ville jag och en polare starta upp ett fanzine när vi var i norge. musik å politik å sånt. och så skulle vi döpa den till popaganda... för det lätt ju så käckt och inget annat skulle möjligtvis kunna ha samma namn... trodde vi ända tills vi upptäckte internet... :P

 
>