fredag 5 september 2008

knäppa viktklubben

igår gick jag med i viktklubb. jag lockades av rubriken "allt det här ingår" jag ville ha allt på listan och hastade att bli medlem. väl med så blev jag varse att deras bestämda åsikt var att jag inte skulle väga mindre än 49. eller rättare sagt jag FÅR enligt dom inte väga mer. så där tog det stopp. tjänsten går inte att använda för mitt tänkta viktras. efter att ha rasat på kalle anka-vis lugnade jag ner mig och har nu accepterat hur det ligger till. grejen är att våran utväcklingsstörda våg säger att jag ska väga 44 och bmi stödjer inte heller viktklubbs uppfattning. nåväl, annars är jag nöjd med tjänsten. jag förväntar mig att jag når mitt mål inom tre månader!

6 kommentarer:

anna sa...

haha.. jag har också gått med i en viktklubb för några år sen. (kanske är det dags igen). då fick jag inte gå med för jag vägde för lite.. man får skriva att man är kortare än vad man är så ordnar det sig!
du är duktig iaf. jag är imponerad! jag upplever det som att jag inte har gått ner så mycket, trots att vi går långa promenader och så försöker jag äta bra. ingen alkohol heller dricks ju heller så.. (som brukar kallas "gömda kalorier" typ)

Caroline sa...

teresa, jag förstår inte så mycket av den där texten. Måste du väga exakt 49 kilo för att få vara med i deras viktklubb?

Teresa Maria sa...

jag förstår att du inte förstår. jag skrev ju som ett pappskaft. jag får inte väga mindre en 49!

Teresa Maria sa...

tack för tipset anna! problemet är bara att jag redan nu är superkort. om jag påstår att jag är kortare kanske dom hänvisar till dvärgklubben (inte pk)

Anna sa...

men du skrev ju nedan att du väger 52 kg? Annars tycker jag att viktklubbar känns dåligt faktiskt. Kan du inte starta en egen?

Teresa Maria sa...

alltså, jag får inte gå ner mer än till 49. jag ska ju väga 47! tycker också att det är dåligt. man borde ju få göra som man vill när man betalat kosing. jag startar eget!

 
>