söndag 28 september 2008

skotokerier


ibland händer det! att jag vill ha en sko. en sko som jag vet att jag aldrig kommer använda av flera anledningar. tex. i det här fallet så har det att göra med årstiden och det faktum att jag verkligen aldrig har kunnat se tjusig ut i klack. min hjulbenthet förstärks. dessutom är jag ju aldrig på partaj där klacksko rekomenderas. skon kostar 999 och är från Rules by Mary. kanske om jag säljer lite studentlitteratur?! mitt senaste tossiga skoköp var förra året och då var det ett par lackplatå som visade sig vara helt snubbliga. innan dess ett par japanska vadderade klackskor med ett subtilt bananmänster på. dessutom var de en strl för stora. jag haltade fram några meter på brick lane innan jag gav upp och tog fram mina gamla plattfotsskor. det är ju fulkomligt omöjligt att detta blir ett sämre köp.

4 kommentarer:

anna sa...

haha jag vet vad du menar. jag gör samma sak ibland också. men slutar ändå alltid i converse ändå :)
när jag bodde på gotland envisades jag ibland med att gå i högklackat. jag menar, en stad med jättebacke och kullerstenar.. och klackar.. nej det funkade inte. vissa skor är helt enkelt finare att titta på än att ha på sig tror jag :)

absolutebeginner sa...

Converse gör så att mina fötter och själ dör. Jag har gett upp Converse helt pga allt för breda fötter. Om någon vill köpa ett par helsvarta i strl 44 som jag använt en gång får denne gärna göra det. Vans däremot är som balsam för fotknölarna! Jag kan inte ens tänka mig tortyren som högklackat innebär :(

anna sa...

konstigt det där med killar och converse. jag köpte ett par till peter, men han hade dom en gång han också sen ratade han dom. som tur var var de coops variant och kostade bara 39.. men ändå.annars hade jag köpt dom åt honom, jag gillar skorna :)

anna sa...

nu drog jag alla över en gräns fast det bara var ni 2. förlåt för det, jag menade inte så :)

 
>