onsdag 9 september 2009

sjuklingen

stackars waira har varit gnällig ett tag. sovit dåligt några nätter. inatt var hon en ledsen korv nästan hela natten. även om jag var trött och sov när hon sov så kändes det som att jag låg vaken och led med henne hela tiden. det finns inget som gör mig mer ledsen än när barnen har ont och man inte kan hjälpa. idag var vi hos doktorn som konstaterade öroninflammation i högra örat. iväg till apoteket. fasade över kostnaden. kovepenin, nässpray, ipren och alvedon. inget av sakerna gick att ta bort. 350kr skulle allt ha kostat men jag lyckades slänga in en ansökan om delbetalning som gick i lås. jag har inga betalningsanmärkningar och då kan man få sånna här fördelar :) nu sover waira sött och jag är så glad för hennes skull.
jag missade skolan idag. om man missar onsdagen så kan man inte gå på fredagen. jag missade även hela förra veckan. jag skrev till lärarn om ett och fick som svar att det nog NOG gick att fixa. då visste hon inte att jag skulle vara borta hela denna vecka också. ja ja, allt går väl om man har den rätta viljan.

3 kommentarer:

caroline sa...

men om det inte går att gå på fredagslektionen om man inte går på onsdagslektionen så borde väl den där läraren fatta att du skulle vara borta hela veckan?

Teresa Maria sa...

ja men hon svarade tidigare idag. jag gillar henne men hon är den stränga sorten. inga snyftisar biter på henne

Ingrid sa...

Stackars Waira...hur många har hon haft nu eg?

 
>