onsdag 9 september 2009

pälsen bakar och ler


en vän till mig som alltid serverar smaskigheter har pratat om en kaka som görs med kakmix och hyvlat smör. denna särskillt goda kaka avnjöts med glass och fylla på vännens killes 30-års kalas. hiskligt gott. igår hade vi besök av barnens farmor. en hjälteinsatts som uppskattdes av alla. kanske särskilt amaya som var uppspelt hela vägen hem från anita. inget av det vanliga gnället om tablettask. inga avslängda skor eller systernyp. bara raka vägen hem. skynda skynda. träffa farmor. dock blev hon lite besviken för att erik inte kunde komma. senare på kvällen började hon beskylla honom för att ha sparkaat sönder hennes tomyankor. han sa också att erik brukar ha sönder saker. naturligtvis är inte detta sant. iaf så gjorde jag den här kakan som jag pratade om i början. hemskt enkelt. fram med formar. smörj smörj. i med äpplen eller vad man gillar. på med kakmix efter smak. hyvla smör ovanpå. kanske passar det bra med mandelspån eller rostad nöt. jag tog mandelspån. se så fint och gott det ser ut!

2 kommentarer:

Ninni sa...

Åh, den var så god så god! Den ska jag också göra. Men maten som föregick kakan var ännu godare - som alltid när Teresa står vid spisen!

caroline sa...

den är en hit! vi kan tacka peder i himlen för "receptet".

 
>