måndag 14 september 2009

grötdieten

igår till middagen såg vi lite av ett program som kanske heter nått med förort. i förbifarten var det nån ungdom som nämnde att hans mamma jobbade dubbla skift för att försörja familjen. för ett par dagar sedan hörde jag om en ensamstående mamma som inte kunde äta för hon väntade på sina alfa-pengar som aldrig kom. hon hade en liten son som växer och behöver mat mer än hon. jag vet ju att det är såhär det ser ut för många men det berör mig iaf varje gång jag hör om det. människor som kämpar på i det tysta utan att göra väsen av sig eller förvänta sig något av samhället jag har inte riktigt kommit in i det här. jag tror tex att jag behöver äta allevobars för att gå ner i vikt. ingen behöver det. jag ska nu börja äta gröt istället. billigt gott och nyttigt.

0 kommentarer:

 
>