fredag 18 september 2009

myra i ögat

inatt har jag fått sova. fantastiskt. igår gjorde johan en rotfruktsgryta som också var fantastiskt. den hemliga ingridiensen var tydligen en liten liten chili från balkongen. tyvärr så blandade han senare ihop resterna från grytan med det inte så fantastiska riset. jag sa ja när han frågade om det var en bra idé. då visste jag inte att det var så mycket ris :( nu är det en risgryta med smak av rotfrukt.
planen idag är som följer. först lämna barn på pumpen. sen handla lite ingidienser till annas födelsedagspresent. sen kommer faktiskt min farmor och faster. dom vill se amaya och waira leka. därför ska vi gå till park med bulle och saft. ah just det. amaya har sovit som en stock inatt och hoppade upp som en fjäder alldeles nyss. jag är vaken sa hon. jag springer sa hon sen. efter ett tag kom hon till mig och berättade att hon fått en myra i ögat, det var därför som det kliade. alltid ska det vara något smolk i bägaren.

1 kommentarer:

anna sa...

haha. en myra i ögat, är det bättre än en snigel på ögat tro? :)
vad skönt att få sova hela natten, knasigt va att nätterna man får sova hela kan man numera räkna på en hand! jaja.. kanske din moster och mormor vill se tilda leka med waira och amaya också någon gång :) jag sover gärna...

 
>