måndag 16 juni 2008

tidsbristen

jag hade tänkt att skriva lite kort om den alltmer påtagliga kännslan av att tiden inte räcker till. så kom jag på att det lät gnälltöntig. vadå tidsbrist liksom?! tiden räcker ju till det som jag har valt att göra dvs. föda barn och leva familjeliv. det är min nya hobby som jag denna sommar har turen att kunna ägna mig åt nästan på heltid. däremot kan jag tycka lite synd om amaya som får mindre uppmärksamhet av mig då jag matar waira så många timmar av dygnet. men och andra sidan har amaya en pappa som är hemma och har varit det länge nu ( mycket ovanligt, att ha två föräldrar hemma alltså) amaya och johan har ofta mycket skoj tillsammans och snart börjar hon hos dagmamma. jag är ganska stolt över johan som är en så bra pappa. amaya är en nästan en exemplarisk storasyster och jag är en ganska duktig (mjölkstinn) mamma. waira hade gått upp mer än 200g sedan hon föddes och blir sötare för var dag.

4 kommentarer:

jennymathilda sa...

ibland glömmer man att alla har lika mycket tid.

anna sa...

vilken duktig bebis. det måste vara skönt att johan är hemma. jag vill också vara sådär familjig. tror många bråk uteblir då, nu får man välja mellan att umgås eller ha en sopptipps-lägenhet. jag väljer helt klart det senare. men ibland blir man stressad av diskberg. därför är det skönt att vila upp sig hos sin mamma :)
det är synd att det är så mycket jobbande nuförtiden tycker jag, och så lite familjigt. ibland skulle det vara skönare om peter inte fått ett jobb, sitta och gosa hela dagarna skulle vara trevligt :)

Teresa Maria sa...

precis vad jag ville komma fram till. alla har lika mycket tid och i den här delen av världen kan man ju i princip välja själv vad man ska fylla den med. ibland blir man förstås tvingad till vissa saker. om man inte städar alls kanske man får mögelskador, allergi, svår astma = döden.
jag förstår att det är tråkigt när peter är på jobbet men en fördel är ju att ni slipper den eknomiska stressen. den kan också leda till bråk!

anna sa...

jo det är sant, fast det känns bara som man har mindre tid, men jag har ju själv valt att fylla den med en bebis istället för städa och gå på museer. men jag är nöjd med min prioritering :)
och det är sant, lite städat borde man ha, peter är ju allergisk och det kan gå i arv har nån sagt.

 
>