söndag 8 juni 2008

en känsla av overklighet

nån kanske undrar hur det går för oss med två blöjbarn och en med hål i magen som godtyckligt häftats ihop med vanliga häftklammrar. det går ganska bra faktiskt. i tre dagar har vi lyckats att hålla oss lugna och snälla trots mycket lite sömn. waira och amaya har burit sig näst intill exemplariskt åt och mina hormoner har inte heller förstört för oss. det jobbigaste är nog värmen. jag brukar bli argsint och vilja dö i mycket kyligare klimat än det som råder nu. hoppas på kyligare tider. jag blir friskar för var dag och hoppas på att vara helt återställd till jennys fikarep den 13.6. min kropp är helt deformerad och jag är så tacksam för att varken johan eller amaya retas (waira är för liten för att se ordentligt) vill man se ett missfoster rekommenderar jag att komma hit och titta in genom ett fönster. i viss mån återställer kroppen sig själv har jag hört. det är dock osäkert om det gäller när man fått mer än ett barn. de i min röntgenklass med två eller fler barn sa att efter andra graviditeten blir man ful/tjock på riktigt. paralyserad inväntar jag mitt utseendeöde.

5 kommentarer:

Ninni sa...

Kära svärdotter: du är inte alls deformerad. Du har inte ens kommit i närheten av en barbapappa. Jag tycker du är ovanligt tunn för att vara så nyförlöst. Glöm ej att du bara är på dag fem och många ligger fortfarande kvar på BB. När jag låg där så var de flesta så ämliga så de drogs i rullstolar av sina män....snart knatar du på mellan Plantagen, ÖB, skolan och är smal som en tråd igen. Men...självklart måste det synas att du har givit två barn livet. De märkena ska du vara stolt över.

Caroline sa...

nu blir jag väldigt nyfiken på hur du ser ut, jag tror inte helt på det där med deformerad. jag är också väldigt nyfiken på waira, på vilka sätt liknar och skiljer hon sig från amaya, såväl vad gäller utseende som person? (hitills då såklart)
är det jag ser fram emot den tidigare utlovade bebisvisningen den 19. xoxo! :)

jennymathilda sa...

Waira var en fin bebis, namnet är också trevligt och det passar henne tycker jag.

Teresa Maria sa...

visst är hon lättsam?! på gränsen till tråkig kan man tycka men det passar mig perfekt (är också lite tråkig) utmärkande utseendemässiga drag hos waira är en enrgisk haka och höga kindben. amaya hade mer päronformat ansikte och så är deras munnar något olika. amaya var bättre på att äta också. utmärkande utseendemässiga drag hos mig är svullen mage+höfter (de är också ömma efter operationen) svullna ben med runda fötter. groteska kraftigt deformerade bröst samt krokig gång. mycke tokig ser jag ut men det mesta av det här kommer ändras snart.

absolutebeginner sa...

Jag tycker du ser overkligt fräsch ut. Fräschare än alla andra som inte varit med om en förlossning 4 dagar tidigare tillochmed.

 
>