lördag 7 juni 2008

familjeidyll


jag ska fixa så att johan också kan vara med på bilden. han ska bli fint infälld (eller vad det kallas) eller så gör vi en rekonstruktion och sätter på självutlösaren. jag har gjort så många upptäckter den senaste tiden att jag inte kan redogöra för alla kloka visdomar som kommit till min kännedom. en handlar om att det inte är ett ansträngande jobb att dela på en liten nyfödd, som jag och johan gjorde med amaya. en annan är att det verkligen hjälper med positiv inställning. två helt nya erfarenheter är att man (jag) efter två barn blir helt och hållet sladdrig i kroppen, min svärmor sa att man blir som en extra skrynklig barbapappa och någon bättre liknelse kan jag inte finna, sen är det att man faktiskt kan få såriga bröstvårtor och att det gör jätteont och att man får ett tix som gör att man måste berätta om det trots att man med förnuftets hjälp kan sluta sig till att precis ingen är intresserad av att höra om eländet. dessutom har jag kommit på att det är ganska kul med småbarn och att dom är söta, lena och luktar gott (med morfin märker man inte sånt)
nu ska jag vila eller tvaga mig, återkommer med mera iakttagelser allteftersom!

3 kommentarer:

anna sa...

jag tror att det där med såriga bröstvårtor blir ett tix för att det upptar stor del av ens tankar. mina iaf, och då blir det tixhos mig. när jag tänker på det jämt.
vilken fin bild förresten! och bebisar lukat jättegott när man har tvättat bort kräkset :)

Teresa Maria sa...

jag är inne i den perioden då jag tycker att bajset luktar gulligt :) waira verkar inte vilja äta lika mycket som matilda men det känns ändå som att det upptar minst två tredjedelar av ens vakna tid, vilket fö är dygnet runt :)

jennymathilda sa...

Det ska bli kul att komma och hälsa på! Fungerar det fortfarande? Vi får ta alla detaljer via telefon så inget går förbi. Jag ringer imorgon. Kram på er.

 
>