lördag 31 maj 2008

badvalen på skojakt


det är som synes jag som är badvalen och inte amaya. om man inte i förväg känner till att personerna på bilden är besläktade skulle man aldrig gissa på att så var fallet. nu är det så iaf. vad man än kan tänkas tycka om det. en förfärlig värmebölja har drabbat uppsala (kanske även övriga sverige?!) värmebölja och graviditet går lika illa ihop som värmebölja och höstsko. alltså är det synd om både mig och amaya. när värmeböljan kommer till ankeborg brukar kalle ta jobb på isfabriken. det hade jag gärna gjort men i uppsala finns ingen isfabrik men däremot finns willys. dit gick vi igår och köpte pool+badring+badboll. allt för 49kr. helt sjukt billigt. på förmiddagen idag invigdes den hemma hos farmor. amaya var kanske inte precis så exalterad som vi räknat med men jag vågar ändå säga att hon uppskattade sin pool hyfsat mycket. jag uppskattade dagens bad löjligt mycket då jag börjar bli riktigt trött på 4-h. 4h=ständigt böjd rygg, solen rakt i ögonen, folk som ätit glosoppa samt bråk med amaya som vill hoppa in i brännässlor. trevligt hade vi iaf. tills det att amaya råkade ta i kattbajs. det blev tryckt stämning och vi begav oss mot stadskärnan för att leta sandal. helt omöjligt var det. det handlar verkligen inte om att jag är kräsen. det ska vara en sandal av klassisk modell som går upp bak (viktigt för att barnet ej ska stuka sin fot) det är i princip enbart kavat som har denna modell och priset är från 399. helt sanslöst själv har jag tygskor för 149. min mamma hade sett en bra sandal av märket pax med ett litet körsbär på men den modellen finns visst inte att få tag i längre. efter amayas middagssovning fortsatte skojakten. vi gick först till gränby centrum men hittade inget. sedan staplade vi hela vägen till willys men dom sålde bara strumpor, inga skor. nu vet jag inte vad jag ska göra. amaya kan ju inte ha sina höstskor mitt i sommaren. nåväl, vi tar nya tag imorgon. återkommer med fler spännande rapporteringar om vår skojakt.

9 kommentarer:

absolutebeginner sa...

Kanske att vi går till Amayas farmor och badar i poolen imorgon med? Det skall bli +28 grader och sol!

Teresa Maria sa...

låter som en god idé. hoppas farmor är med på noterna. vi hade ju trevligt sist så vitt jag kan minnas!

Ninni sa...

Yes,yes farmor hade i alla fall trevligt. Ni är så välkomna så!

jennymathilda sa...

Hoppas ni får trevligt. Hur känns det inför snittet nu?

anna sa...

vad skönt det ser ut. jag är fortfarande badvalen fast 3 veckor efter snitt :)
ni får ha en liten på balkongen också sen när den lilla bebisen har kommit så amaya kan fortsätta bada. det ska tydligen bli mer soliga dagar.. och skor, hmm.. jag köper mest på tradera, billigare, miljövänligare (brukar jag säga till peter) dessutom är det jobbigt att gå i affärer. hoppas ni hittar ett par.

anna sa...

hej igen. jag såg att det fanns en massa barnskor/sandaler på la redoute som har 70 % rea just nu. det finns för ca 90 kronor som ser bra ut. (jag borde få betalt av dom för att göra reklam!) om ni inte hittar i stan alltså..

Teresa Maria sa...

med mammas hjälp hittade vi ett par superdyra kavat på gränby centrum :) vi ska faktiskt köpa en liten pool att ha på balkongen. det är egentligen en bebispool men amaya får hålla till godo!

absolutebeginner sa...

Jag har gjort en animation av dina favoritfår! Varsågod: Får

anna sa...

hej.
lycka till imorgon! hoppas allt går bra. att det är en liten pigg krabat spm ser världen. på världsmiljödagen :)

 
>