tisdag 20 maj 2008

otålig latmask

det är jag som är en otålig latmask. en pigg sådan dock. idag var jag hos barnmorskan och mina blodvärden visade rekordhöga värden dvs. ca 118 (lite över medel) detta tyder på att jag är tiptoppigg. det kanske stämmer men jag är iaf en typisk latmask som vill ligga på sofflocket, äta pralin och då och då resa mig för att vara med om trevligheter. amaya ska leka snällt och gulligt för sig själv (inte kasta saker och skrika sitt alltmer vanliga superirriterande högfrekventa skrik) nu ser inte verkligheten ut som i min fantasi och jag har inte tid med mer blogging. måste skriva om brilloboxar och sedan förbereda middag. barnet i magen mår prima och har hjärtljud på 130 (mycket lägre än amaya) jag väger bara 1.5 kg mer än vid samma tid förra gången då jag var gravid. detta fick jag beröm för av barnmorskan. jag är själv mycket stolt då jag iaf lyckats med något som i gravidvärlden anses lite småsvårt :)

12 kommentarer:

Ninni sa...

Pojke, pojke, pojke......snacka om att jag får bita i sura äpplet om jag har fel ;) Men risken (chansen) är väl större att jag har rätt?
Du är jätteduktig, Teresa, jag lyckades väga ca 15 kg mer med Erik, jag! Men jag är duktig på annat....sticka kanske....?

absolutebeginner sa...

Ja, jag önskar att vi hade tid att bara hänga nu innan. Jag skulle vilja ta långpromenader och kortpromenader. Tråkigt nog tar exponentalfunktionerna nu mycket tid innan den 5:e :( Men sen är ju kursen slut. Då kan vi ta långpromenader med det nya barnet och Amaya! Du kan ligga i en egen vagn och jag kan dra er allihopa eftersom jag numera är världens starkaste man!

absolutebeginner sa...

(*exponentialfunktioner heter det)

Teresa Maria sa...

jag såg att barnens hus hade fördelaktigt priserbjudande på praktisk skrinda. den kan vi köpa och så kan du dra mig och amaya. lilla barnet kan sitta fästat på magen.

absolutebeginner sa...

Jag såg också det. 4-500:-. Det är helt klart värt.

Teresa Maria sa...

ninni, du är mycket duktig på bla. stickning, telefonprat, stavning mm. jag är inte så duktig på stavning och dessutom är jag superhungrig nuförtiden. alldeles nyss åt jag upp en hel hink med sött ris utan att blinka.

Ninni sa...

Ja du Teresa jag kan en hel del: telefonpratningen är nog det jag kan bäst och skäms mest över! Men du må tro vad många år jag tränat!

Teresa Maria sa...

det är inget att skämmas över! själv är jag nog bäst på att äta (framförallt sötsaker) det har jag övat flitigt på från 6 månaders ålder. jag var omättlig och skrek så svetten rann om det inte gick tillräckligt fort. mamma och pappa fick båda mata för att det skulle gå tillräckligt snabbt. vid ett annat tillfälle uppdagades det att jag ätit upp en hel vällagrad prästost alldeles själv :)

anna sa...

vad bra med järnvärdet, jag kunde blöda ut halva min blodmängd utan alltför mycket problem för jag hade så bra järnvärden :)nu är jag nere på 90 igen dock.. får äta mera niferex och linser!

Teresa Maria sa...

om det är så lågt som 90 då kan du gott äta 2 niferex! två niferex upp till 100 sa min barnmorska

Anna sa...

Har du fått något datum för barnet än? Borde väl bara vara några veckor kvar? Spännande:)

Teresa Maria sa...

5.6 ska det bli! mycket spännande :)

 
>