fredag 16 maj 2008

fågelgrisen

i förrgår såg vi en extremt tråkig film som hette nått med "fjäril i glaskupan" efteråt sa jag att jag hellre skulle se om fågelresan än se tråkfilmen vi just sett. fågelgrisen?! undrade johan nyfiket och jag blev genast också nyfiken på en film som kallas fågelgrisen. det är kul när man hör fel och gissar på det dumma man trodde att man hörde. roligast är det när andra hör fel.
den senaste tiden har varit späckad med händelser. den närmaste tiden innan barnet kommer är också fullproppad med aktivitet. det är kul och bra att ha saker att göra. det är tråkigt att jag ser ut som en häffaklump som behöver klippa sig. känner mig inte riktigt representabel. för en vecka sedan var vi i gottsunda och hälsade på. det var trevligt att se hur anna och peter bor men lite läskigt i gottsunda. men ändå grönt och fint. vi fick god mat och missade alla tänkbara bussar. på det hela taget en lyckad kväll. förra lördagen innan FFP-kvällen var maria och caroline på besök. maria har jag inte träffat på ett halvår och caroline var det också läge sedan jag såg till. mycket roligt att ha dom här. caroline visade sig vara en förträfflig amayalekare, stark och uthållig precis som man måste vara för att falla amaya på läppen. vi besökte 4-h och amaya fick prova på att klappa katt och tog då självklart tillfället i akt och drog kattstackarn hårt i örat. maria brände sig på nässlor och kom även bort på det stora området. vi hittade henne tillslut bland grisarna. självfallet var det en trevlig förmiddag. nu får det vara slut på upprabbling av händelser. jag ska prova att sova lite mer.

0 kommentarer:

 
>