torsdag 29 maj 2008

but the money's no good, just get a grip on yourself!

fick denna stranglers låt på hjärnan och den försvann inte på ett bra tag. kanske för att jag betalade så mycket räkningar igår. eller för att det gick åt 339kr idag när jag och amaya besökte gränby centrum. ingen lyx, bara nödvändigheter. det här är vad vi köpte: blöjor 89kr, solskyddskräm 98kr, solhatt som amaya naturligtvis vägrar att sätta på sig 39kr resten slösades på mat som till stor del bestod i frukt och dryck till amaya. som tur är har skatteåterbäringslyckan kommit in i vissas hem och amayas snälla farmor ska bidra till pool och sandaler. både pool och sandal är livsnödvändigheter för 1,5 åringar när det råder värmebölja. vi är alla mycket tacksamma. under förmiddagens, numera ganska trötta, besök på 4-h träffade vi på bekanta. farnaz med sin man ali och deras son rahn (tror det stavas så) farnaz gick i min röntgenklass och vi gjorde ofta grupparbeten ihop eftersom vi pga. barn hade samma ambitionsnivå. det var trevligt att träffa henne och amaya klappade uppskattande på hennes jeansbyxa (har ingen aning om varför, hon brukar mest peta inte klappa) jag ville inte säga något särskilt med detta, det kommer ingen poäng vill nog bara skjuta upp mitt inplanerade pluggande. nu ska jag hälla upp ett stort glas vatten och sätta igång!

2 kommentarer:

absolutebeginner sa...

Jag skjuter också upp. Uppdaterar blogg och tänker att det faktiskt inte går att plugga matte innan man har en pool på balkongen till Amaya.

Teresa Maria sa...

det går nog inte att plugga innan hon har fått sandal för det luktar så mycket fotsvett att jag inte kan koncentrera mig :(

 
>