onsdag 17 mars 2010

the dreaming

eländiga morgon. vaknade vid sex pga en begynnande förkylning. halsen störde. nys och snor satte käppar i sovhjulet. så jag gick upp och satte mig vid datorn. kollade lite How To - klipp om hur man gör pioner i petal paste. viktiga saker helt enkelt. sen blev jag trött och gick tillbaks till sängen. kröp ner under täcket och gottade mig åt en timmes sömn eller så. istället fick jag besök av maran. mariga drömmar kan vara så sjukt jobbiga. min dröm var något i närheten av en lucid dröm skulle jag säga. jag vaknade av att jag hörde röster i rummet och han tänka, tusan också inte en sån här dröm igen! jag hade på känn att det var en bebis som var i rummet. en ond bebis. min bebis. jag låg på sidan och kunde inte röra mig. eller lite kunde jag men det är som vid en halv förlamning. man kan röra sig lite men det är otroligt tungt. jag visste att barnet låg bakom mig och att det bästa vore att hoppa ur sängen och dräpa ungen men det alternativet fanns ju inte så jag fick ligga kvar i skräckaffekt. ungen började peta mig i ryggen med ett spretigt lite finger. pet pet. sen tryckte den hårt och började gräva sig igenom huden och tryckte fingret ända in till ryggraden. den gjorde flera såna hål. det är en knasig grej tycker jag, att man kan känna känslor i drömmar som man aldrig upplevt på riktigt. hur kan det komma sig liksom?! tex har jag ju aldrig fått ett finger genom huden på det där viset men nu kände jag det tydligt med smärta och allt. jag drömmer ofta att jag faller från väldigt höga höjder och en sån fallkänsla har jag aldrig haft på riktigt. nåväl, tillslut så lyckades jag vända mig lite och så letade jag upp bebins ännu mjuka fontanel och tryckte hål. då slutade den äntligen med sitt petande. skönt det.

sen var drömmen slut och jag vaknade kort efter. en viss sordi låg nu över morgonen, inte ens rävbryggd hjälper. för ett par dagar sedan drömde jag om tandtappning. det betyder ju att en positiv förändring står i farstun självklart tänkte jag att det betyder att jag ska få ja från CSN men nu efter den här drömmen vet jag inte vad jag ska tro. kanske betyder det att CSN skickar en torped för att dom är så sjukt jävla trötta på mig och mina brev?!

0 kommentarer:

 
>