torsdag 27 november 2008

ordens innebörd

många saker och ting går inte att uttrycka med språk. språket har sina brister. detta vet jag. även inlevelseförmågan är begränsad. hos mig är den det. både innan och efter jag fick många egna barn har jag ryckt på axlarna åt föräldrar som berättar att deras barn "inte sover". hur illa kan det vara, tänkte jag. eller, förstår dom inte att det är en övergående period. eller, ta en treo för tusan och prata om något mer intressant. vi har haft tur. nu har amayas sömnproblem varat i mer en en vecka. jag har svårt att förstå tid och andra saker. jag kan inte prioritera eller tänka långsiktigt. sömnterrorn börjar sätta sina spår. mina käkar är illa ute. igår fick dom vila hela natten. johan skötte snacket. trots det känns "plopp ut käken" läskigare än vanligt och ont gör det. jag missar i skolan. idag ska vi till sjukhuset igen med amaya för att se om hon fortfarande har öronproblem eller vad det kan vara. hoppas hoppas att det är något konkret som går att lösa.

4 kommentarer:

absolutebeginner sa...

Jag tror att det är nästintill omöjligt för människor som inte har barn att förstå föräldrar. Jag hade också inställningen att föräldrar borde ta en treo och ta det lilla lugna. Det har jag inte längre.

anna sa...

det tror jag också! ta soldatexemplet, de fick inte sova på 8 dygn, eller sova fick de, men inte regelbundet, och de höll på att förstöras sa det efteråt. 8 dygn!

absolutebeginner sa...

Soldater är veklingar!

Together into the Abyss sa...

Lycka till!
Jag mellanlandar i uppsala tisdag kväll runt 20. Kanske hinner ni mötas upp med mig för en fika då.

 
>