söndag 16 november 2008

höstblåsor

stackars stackars amaya har fått höstblåsor. på händer och fötter. de har nästan försvunnit men igår fick hon hög feber som man skulle kunna koppla ihop med blåsorna. eller så är det influensa eller nån annan hemsk sjukdom. hon var mycket ynklig. grät och gnällde. hennes föräldrar (som har missat alla chanser till "årets föräldrar" priset) tyckte att hon gärna kunde sluta fjanta sig för att dom hade "viktigare" saker att prata/bråka om. febern togs inte fören kl 12 på natten. jag förstår inte hur man då och då lyckas glömma vilka ens prioriteringar borde vara. måste vara. att barnen alltid kommer först, det vet jag ju. men det svåra är att lista ut hur dom ska få det så bra som möjligt. som tur är tror jag att jag är nånting på spåret!

3 kommentarer:

Caroline sa...

Mår Amaya bättre nu? Annars kunde vi vara sjuka tillsammans hon och jag. Spännande med spåret, jag ser fram emot att höra mer.

anna sa...

ajdå stackars amaya, hoppas hon mår bättre! jag tror att ni är superföräldrar. alla känner nog sådär, även de som vinner priset :)

Teresa Maria sa...

det var töntigt av mig att skriva med så sensationslystna termer. jag menade bara att jag tror att jag fick ännu en ledtråd till hur jag ska bli en bättre förälder. det är att jag ska vara mindre självupptagen. inget nytt alltså

 
>