tisdag 25 november 2008

ur fokus

ibland så tänker jag att det vore kul att skriva hur våra dagar ser ut på riktigt. hur det kan vara när man har två små barn. jag vet inte varför egentligen. kanske för att när man läser eller hör om andra som har småbarn och allt dom tar sig för och hur god anda dom har misstänker jag att det förekommer visst ljug. eller så är vi ovanligt trötta och tråkiga föräldrar. men så brukar jag tänka på linda skugges stränga ord angående lata och/eller oammande föräldrar. hon säger att man ska skärpa sig och få ordning på sina prioriteringar. hon säger även att man bör äta mycket köttfärs. jag vet inte vad som är rätt. man måste sålla bland all info. blir trött på mig själv och allt tjat. det är inte ens synd om mig. fast å andra sidan får man väl tycka lite synd om sig själv när man är sjuk. eller?! jag behöver iaf. skärpa mig på flera områden. studier och kost är två. varför äta nyttigt i flera månader och nästan nå sin ideealvikt för att sedan gå upp allt igen genom att äta tröstgodsaker. värdelöst. studierna hoppas jag kunna ta tag i snart. blir nog bra det här och snart är det jul. och annat kul. amaya fyller två hela år. firas med mysigt släktkalas skulle jag tro. och lussebullar bör bakas och pepparkakshus och glögg. så mycket skoj att det knappt går att föreställa sig.

0 kommentarer:

 
>