tisdag 29 juli 2008

den misslyckade planen


idag skulle jag kickstarta mitt hemtentamen nr2 pluggande. jag hade satt kl på extra tidigt och somnade med gott mod. kl halv sju vaknade waira och ville spisa. det var förstås förväntat och jag matade henne fortfarande hoppfull. sedan somnade hon inte om. det var inte planerat. nu vaknar amaya om ca en timme och jag ringer samtal istället. lite hinner jag ju läsa men inte alls lika mycket som jag tänkt och dessutom känner jag mig trött efter ca fyra timmars sömn.
nog om det. jag har länge velat lägga upp bilder på mina fina familjemedlemmar men bilderna finns på datorn inne i hobbyrummet och där är jag aldrig. igår var vi hos barnens farmor och njöt av de fina kvällsvädret. jag drack portello (heter det så?) och matade waira. johan drack portello och stirrade tomt framför sig alt. på några damer som gjorde rökringar. amaya vattnade blommor och waira blev matad. bilden ovan är från detta event. tidigare under dagen var jag och waira på bvc. hon fick mycket väl godkänt ett litet knäppljud i höften var tydligen som det skulle och hon väger nu 5920! min vikt håller jag hemlig då mitt viktnedgångsprojekt förångades i värmen. svalare tider önskas.

2 kommentarer:

absolutebeginner sa...

Jag skall spraya Amaya med solskyddsfaktor och promenera till boländerna. På så sätt får du möjlighet att eventuellt sova/plugga när Waira sover!

anna sa...

hoppas du får tid till pluggning!
vad skönt att waira väger så mycket. då behöver duju inte mata på natten! tilda vägde 4795 idag.. hmm.. tydligen ska de väga 6 kilo när de sover hela natten, jag längtar!fast det är säkert olika från bebis till bebis antar jag.

 
>