måndag 14 juli 2008

jag har fixat biffen!

den senaste tiden har jag inte varit så fixig. har inte riktigt haft ork ochframförallt har jag drabbats av en viss sinnesslöhet som gör mig långsam och inte så företagsam. waira har det lite svårt med födointaget och det som kommer efter. som vanligt kan man inte veta exakt vad som är fel. kanske är hon mer hungrig? kanske kommer maten för fort? eller så har hon bara en enorm magknip. troligen rör det sig om en kombination. skriker gör hon iaf. jag har en mycket hög tolerans för wairas skrik och har inte blivit trött på henne ännu. däremot är jag trött i axlar och rygg, har fått nedsatt hörsel på båda öronen (till johans förtret) samt begränsad fritid. studier och annat kul får ske på natten. men denna morgon orkade jag mig faktiskt upp kl 8.30för att kontakta bvc. kl 13.00 får vi komma dit med skrikwaira för koliksnack. barnmorskan lät snäll och det ska faktiskt bli jätteskönt att komma dit på frågestund. jag ska också fråga om hennes röda hudprickar, det kan vara svårt för andra att se hennes skönhet när hon är täckt av knottrig hud. förhoppningsvis får vi en mängd bra råd ochgår därifrån med nytt hopp om livet. de behöver vi!

1 kommentarer:

anna sa...

hoppas det går bra på bvc. och att de är snälla och tycker lite synd om er.
det är säkert ingen tröst, men jag har hört att kolik bara är i 3 månader..
tilda hade också röda prickar men det var bara hormoner sa dom och så fick jag lite salva, miniderm, sen blev det bra.

 
>