söndag 20 juli 2008

pekfingervalsen

nu skriver jag med en hand. på axeln ligger en tjock bebis. bebisen är utslagen efter att ha ätit sig halvt fördärvad. nu orkar hon bara ligga och blinka samt ibland skrika hest. waira har nu hunnit bli sex veckor och har bla fått en dygnsrytm. hon sover ibland hela sju timmar i streck på natten och det är förstås fantastiskt. innan "nattsömnen" börjar är hon vaken sex timmar i streck. vet ej om detta är vanligt men känns som ganska lång tid att vara vaken för en så liten bebis. jag inbillar mig även att hon kan le. vi övar på det varje dag så det vore inget konstigt. nog om waira. amaya blir allt större för var dag. hennes näsa börjar anta en indianform och det kommer ännu mera tänder. jenny var här på besök i veckan och det var naturligtvis mycket trevligt. dock var amaya lite gnällig och hade svårt att uppskatta alla jennys lektips. detta fick senare sin förklaring när vi upptäckte att en tand höll på att tränga fram. amaya hälsar att det blir roligare lek när tanden kommit fram. nu ska jag städa lite i köket så att det kanske är fint när det ska lagas middag.

4 kommentarer:

absolutebeginner sa...

Du borde bifoga fotografier på dina barn. Det vore intressant att se tycker jag!

Caroline sa...

Jag håller med Johan.

Anna sa...

Verkligen:) Bifoga fler fotografier

jennymathilda sa...

Äsch inte var hon gnällig, vi hade ju hur kl som helst! Hoppas vi kan göra om det snart.

 
>