måndag 21 december 2009

upper crust weekend

jag och mobilen for till finaste vintersthlm över helgen. en finare födelsedagstillställning dresscode:dam gick av stapeln på lördagsafton. liksom i svunna tider då damerna höll salong till långt in på natten fortgick vårt samkväm tills fåglarna började kvittra (gör dom det på vintern eller hittade jag på nu igen?). lämplig dryck och tilltugg inmundigades det hela var mycket angenämt
med lätt huvudverk och en lös ögonfrans gav jag mig på söndagen iväg för julhandel med bror. oväntat nog överlevde båda. på eftermiddagen var det dax för nästa tillställning. ett så kallat trippelkalas faktiskt. dels kan jenny numera titulera sig trädgårdsmästare. hennes karl har fyllt 30 och de har en ny lägenhet. tre bra anledningar att bjuda på tårta. det finns inga bilder från trippelkalaset av den anledningen att utrymme saknades. det vimlade av okända människor bla såna som minsann inte nöjde sig med ett barn. min gamla skeptism, ja man skulle nästan kunna kalla det rädsla, för barnfamiljer gav sig till känna. sen kom jag på att det där med barn inte är helt obekant för mig trots allt. jag kan det här, sa jag till mig själv. gjorde några försök att prata med en liten som jag först försäkrade mig om inte hade talets gåva. detta är viktigt då jag är mycket känslig för små barns kritik. det gick väl sådär om jag ska vara ärlig.
det hela avslutades med lite halka, missade tåg och spontana gruppkramar. en himla fin helg helt enkelt.

2 kommentarer:

Anna sa...

Vilken fin text:) Var det dresscode dam i lördags? Oh no det missade jag uppenbarligen. Varken klädde mig eller uppträdde som en dam, hahaha:)

Teresa Maria sa...

det var nog mest jag som satsad på damtemat. dessutom var du den bästa damen tycker jag!

 
>