fredag 25 december 2009

julen i mobilbilder

julstassen provades ut hemma ca 1 minut innan jag skulle gå. detta resulterade bla i glömda julklappar och missat tåg. och det bästa jag kunde komma på var en gammal trasa jag haft på mig 100 gånger förut. värtstrumpbyxorna var förstås ganska så festliga.under julgranen skulle man lägga sina klappar. jag försökte in i det sista att mörka det faktum att mina klappar låg kvar hemmaganska julig balkong med snö på sig. senare ställde vi även dit en lykta som brann väldigt kraftigt och tillslut välte.på förmiddagen hälsade vi på min nästan hundra år gamla mormor. det är hon till höger. det andra är min morjag och fick äran att åka i min brors bil på hemvägen. den luktade finfintungefär en halvtimme innan affärerna stängde uppdagades det att ingen julöl fanns att tillgå (förutom min brors förstås men dom var ju inte till för allmänheten) på väg till graven stannade vi på ica och jag valde omsorgsfullt. fast när jag kom hem och tittade närmare fanns det ingenting som tydde på att burken ifråga skulle ha nått med jul att göra. ingenting faktiskt.

på det hela taget var det en fin afton. naturligtvis så var barnen saknade men jag vet att dom hade det bra och dessutom så är det ju tursamt nog min tur att ha dom på julafton nästa år. höjdpunkterna var nog anna ankas jul, presentkorg och armband från farmor. jag är mycket svag för presentkorgar.

2 kommentarer:

caroline sa...

vad låg i korgen?

Teresa Maria sa...

diverse godsaker. tomatpesto getost krutonger specialpepparkaka specialmandel mm

 
>