söndag 27 december 2009

no rest for the wicked

mina sömnsvårigheter har kommit tillbaka. så himla nedrigt. jag som skulle vara pigg jullovsmamma. somnade väl vid halv fyra och drömde sen hemska drömmar i fyra timar tills amaya vaknade och ville
1. dega
2. se pippi
3. "göra vatten"
4. ha byxor och strumpor
inga orimliga krav förvisso. gå och lägg dig, föreslog jag. föga lyssnade hon på det örat. istället började hon snacka om hur hon hade legat i min mage när hon var bebis. sen skulle hon enligt egen utsago kommit ut och skrikigt jättehögt. det var ungefär så det gick till.
hur det ska bli med den här dagen kan man verkligen undra. mamma kommer mitt på dagen och ska då lämna presenter. innan dess ska det städas. fy vad trött jag är. om det ändå fanns nån eller nått att skylla på!
här kommer lite bilder ifrån gårdagens pulkaåkning. lite kallt för mig som bara har höstskor och inga täckisar. men amaya tyckte att det var fantastiskt underhållande att kasta sig ut i backen så det var bara att hålla ut.

4 kommentarer:

absolutebeginner sa...

Fantastiskt att börja dagen med så fina bilder :) Tack!

Teresa Maria sa...

varsågod :) mobilkameran duger i dagsljus iaf.

absolutebeginner sa...

Jag ska flytta ner flyttlådorna i veckan. Förhoppningsvis hittar jag då också laddaren till kameran du har.

anna sa...

kanonfina bilder! ser inte ut som kamerabilder alls, tycker de är helfina. hoppas snön ligger kvar i januari så kanske vi hinner åka pulka ihop. fast jag har inga täckbrallor heller..

 
>