fredag 25 december 2009

svärmorsdrömmen

nej det är inte jag som är en dröm för en svärmor. knappast så. det är den före detta svärmodern som är en dröm.
jag öppnade just min klapp och se vad som låg däri:
man kanske inte ser men det är översten får inga brev nedskriven av min absoluta favoritförfattare gabriel garcia marquez. jag menar visste hon det? eller var det en kvalificerad gissning? visste hon att jag inte hade läst just denna bok? hur det än ligger till är det fantastiskt. mera självkänsla får vila ett tag. tack tack tusen tack!

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Roligt Teresa att du uppskattar boken. En f d svärmor får trixa och fixa för att luska ut såna här saker må du tro. Johan har inte hjälpt till på något sätt - detta har jag listat ut alldeles själv :D

Tack själv du - mycket listigt! Presentkort på min älsklingsgarnaffär!

Teresa Maria sa...

jag misstänkte faktiskt att johan inte var inblandad :) listigt vet jag inte men fet kan ju gagna både dig och erik iaf. du får nöjet att sticka och erik kanske får en fräsig socka!

 
>