lördag 26 december 2009

December Slow

-det är lite natt ute!
så sa amaya när hon kom upp imorse. hon tyckte också att vi tillsammans skulle leta efter hennes blöja som tydligen försvunnit någongång under natten. sen skulle hon sova mer sa hon. det luret gick jag inte på. det har hon kört förut. jag är inte lätt att dåra. så jag satte mig vid datorn med ett stort glas hälsosam pepsi för att läsa lite livsviktiga bloggar samt förbanna fejanfolket som inte har vett att vara uppe både på natten och morgonen. vem ska jag prata med liksom?
fem minuter senare kom hon mycket riktigt upp. denna gång med spännande innehåll i blöjan. sen skulle det degas. ville jag dega? nej inte riktigt faktiskt. mammadockan skulle ha sin sko. förståligt. nu sitter amaya på golvet och lagar en liten vagn med stor framgång. vi konverserar också. hon har bla frågat mig vad jag heter och hur gammal jag är. bra saker att veta om sin mamma. verkligen.

0 kommentarer:

 
>