lördag 6 mars 2010

en händelserik dag

men gud så dålig jag blivit på att skriva här. nu låter det ju iofs som om jag skriver nån annanstans vilket inte stämmer.
idag har varit en sån där sjuk dag. sjukt lång. sjukt. bra sjukt jobbig. mycket av allt liksom. tror att det var vädret som gjorde oss all tossiga. så fantastiskt med sol liksom. vi sov länge. halvnio vaknade vi med spring i benen. vild lek och frukost tills elva då vi begav oss. orginalplanen var att besöka helping hand (livets ord affären) men amaya ville till max först så det blev som hon ville. väl där såg hon ikea och skulle promt dit. där var vi i flera intensiva timmar. det lektes, skreks, tjurades och skojades om vartannat. ganska skoj hade vi men jag började känna mig lite matt. det tar trots allt nästan en timme att gå dit. genom att locka med glass och dryck fick jag dom äntligen därifrån. hemvägen var även den ett äventyr som avslutades med att amaya la sig i en djup vattenpöl och fick hela stövlarna fulla med vatten.
det mest fantastiska under utflykten var nog ändå att jenny ringde upp. super att talas vid och dessutom hörde jag ada i bakgrunden.
efter hemkomsten är allt bara ett töcken. amaya blev en demon. hon blir sån ibland. nästan alltid kan man ana anledningen. hon har ju varit sjuk länge och då nästan bara varit hemma. det blev kanske lite för mycket skoj för henne på en gång. eller jag vet inte. hemskt uttröttande är det iaf. nu sover hon sött med en bula i huvudet. vild lek under bordet. vi har ändå haft en ganska braa dag och jag hoppas att morgondagen blir trevlig och kanske lite lugnare.
här kommer bilder från dagen:


amaya ville att vi skulle fota skorstenen med rökwaira gillar att dippaoemotståndligten ny vänen glass

0 kommentarer:

 
>