lördag 13 mars 2010

♥ choklad och chili

som jag har väntat och längtat. i flera månader nu har jag fått nöja mig med mindre trots att jag vet vad jag vill ha. sias chokladglass med chili ska det vara. tyvärr så har mitt lokala coop varit dåliga på få in just denna glassprodukt. döm av min förvåning när jag stack in huvudet i glasskylen (som var nästan helt tom) längst inne stod tre bortglömda ovala byttor med önskad glasssmak. supersmarr tänkte jag och köpte allihopa. nej det gjorde jag inte, det hade min peng inte räckt till. men en har jag nu stående i frysen, snart ska den fram. jag ska nämligen se en film för ovanlighetens skull. det är visst nån slags meloditävling ikväll men det verkar ju tristare en tåget. nog om det. film var det. frågan är vilken jag bör välja. vilken som passar bäst till chokladchili. dessa två har jag att välja på:


90-tals film med samantha morton i huvudrollen. på baksidan står det vad filmen handlar om. det är också som en kort sammanfattning av mina yngre tonår. sånt kan ju både vara bra och dåligt. men eftersom jag gillar både 90-tal och samantha morton borde det bli bra, eller?

som min filmsmak i ett nötskal verkar den här godard-pärlan från 67 vara. en tripp till landet spårar ur och blir till en surrealistisk mardröm. en absurd roadmovie som slutar i kannibalism och revolution. härligt säger jag bara och framsidan är så fin så jag knappt kan andas. jag funderar på att skaffa mig outfiten och enbart ha den hela våren den gula halsduken kommer vara på ända tills termometern visar 20+

svårt val må jag säga. ska ta fram glasen nu och medan den tinar lite ska jag fundera över dessa mina valmöjligheter. på återseende!

5 kommentarer:

caroline sa...

vad blevre för film? och vad får glassen för betyg?

Teresa Maria sa...

det blev under the skin. den passade bra ihop med glassen som får 4 av 5 möjliga chilis i betyg. jag hade kunnat tänka mig lite hela chokladbitar i också. vilken är peppes favoglass?

caroline sa...

peppe säger att han inte har nån favvo men han gillar chilin och skulle säkert också uppskatta ett gäng chokladbitar i glassen. jag tycker dock att den är fin som den är, kan inte helt förstå grejen med frysta chokladbitar.

Teresa Maria sa...

hm nej den är väldigt fin. just att det är chilikanderade pumpakärnor gör ju att man bara smäller av. smarrelismarr säger jag bara :)

Anna sa...

Jag tycker inte alls om den glassen. Intressant hur smaken kan vara så olika. Under the skin, känns som något jag har sett. Eller kan det vara en bok också?

 
>