torsdag 5 november 2009

vind för våg

jag har ju helt struntat i både min och andras bloggar på sistone. dåligt. även facebook har blivit lidande. så dåligt av mig. lägenheten är förvisso mer välstädad än vanligt. vilket är bra förstås.
jag har inte varit den bästa hästen i hagen när det gäller städning, rutiner och så. igår fick jag veta varför. en professorfarbror berättade att personer som dricker mycket alkohol som unga får sin järnbalk om inte förstörd så åtminstone utvecklingsstörd. min stackars frontallob är helt hjälplös. den kan ingenting. är kvar på en 14årings nivå. så himla typiskt. kunde ingen ha sagt nått? eftersom jag har druckit ganska rikliga mängder alkohol från 14års ålder till jag var 23 och blev med bebis antar jag att det är för mycket att räkna med att just jag skulle ha skonats från denna hjärnskada. jag ska berätta för mina barn iaf. med rätt information kommer dom att göra det rätta. dvs frimme frimärksklubb!

1 kommentarer:

absolutebeginner sa...

Jag är mycket peppad på kvällsfilmen! Frimmeklubben verkar inte finnas kvar :(

 
>