tisdag 17 november 2009

jag och berny

i min jakt efter förklaringar och ökad självförståelse kom det sig att jag gjorde ett antal test för att se om/vilken personlighetsstörning jag lider av. allt pekade åt samma håll. borderline. jag kunde med lätthet kryssa för godkänd mängd symptom. naturligtvis måste jag utredas av en yrkesman men jag har mina aningar. lite skönt vore det att ha en diagnos att svänga sig med. eller inte svänga direkt men nog lättare att få hjälp. om det finns pengar i plånbok ellr komun vill säga. eller så skriver jag bara en bok om det. som berny. det kanske jag skulle göra. vi är inte helt olika hon och jag. vi gillar båda svartvitt och jag hade också en änglaperiod i början av gymnasiet.

3 kommentarer:

anna sa...

såntdär är sjukt spännande. var hittar du testerna någonstans?

Teresa Maria sa...

http://similarminds.com/personality_disorder.html här är ett test men det finns massor. berätta vad du blev för något :)

anna sa...

oj, på engleska, hittade som tur var en uppslagsbok på nätet! jag är skitdålig på engelska.
fick blandat, 4 som var nästan lika starka.
borderline
Obsessive-Compulsive
dependent
Schizoid
Paranoid
undrar vad det betyder?
ska kanske visa min husläkare detta :) undrar var man hamnar då.. tur att de lagt ner så mycket!

 
>