måndag 16 november 2009

Tonari no Totoro

mitt i all olycka finns det en sak som glädjer mig. nått som jag bara kunnat drömma om. alla vet ju att min favoritfilm är den om totoro. den kan jag se om och om igen utan att tröttna. nu har det blivigt amaya och wairas favoritfilm också. helt fantastiskt. nu ser dom den för tredje gången på raken. kanske borde jag säga nej men jag kan inte se nån anledning. det är ju en så bra film. klart dom vill se den hela tiden. amaya har också den finaste av sänger. hennes far har målat den som totoro och jag kan tänka mig att hon aldrig vill byta säng. det skulle inte jag göra om jag hade en totorosäng :)
jag tittar på dom i smyg. de sitter som små runda tända ljus. man ser hur ögonen följer figurena på skärmen och de knubbiga små händerna famlar efter popcorn. de kan dialogen utantill och upprepar de som sägs. jag blir varm i mitt skrumpna lilla hjärta.

0 kommentarer:

 
>