lördag 31 januari 2009

tråk

bland det tråkigaste som finns är att vara sjuk. att vara sjuk tvååring kan jag inte ens tänka mig in i. amaya kan inte riktigt förmedla känslan men jag har uppfattat så mycket som att man blir arg och måste kasta hårda saker. man måste slå sin syster och sin mor. dessutom måste man hettsäta hela tiden. amaya inter enorma mängder mat nuförtiden. kök säger hon och det betyder att man ska gå till köket och antingen städa men oftast titta i kylskåpet. blåbärssoppa med keso, äpple, bvanan och rostad smörgås hör till favoriterna just nu. tur i oturen att hon har en snäll och förtående mor (och far) med aldrig sinande tålamod. iaf skulle jag villja vara sån. jag försöker iaf. idag hade jag velat åka till botopia eller gå på knattebio med amaya. käns inte aktuellt. blir kanske fika på gränby istället. kanske. jag är en typisk förortsmamma. energin räcker bara till närmaste centrum och smink i ansiktet. och halvfabrikat. igår fuskade vi tex med färdig pizzabotten. töntigt då det är så enkelt att göra själv. jag avslutar med det vanliga löftet om att jag ska skärpa mig. det ska jag!

4 kommentarer:

anna sa...

ojoj. sjuk tvååring är nog ingen hit att vara. tur att hon har förstående mamma. ni är alltid välkomna till ett förortscentrum lite längre bort om du tröttnar på gränby :)det finns ett fik i gottsunda. kaffe och bulle 20 kronor :)
vi brukar också pizzafuska. genom att bara göra knäckebrödspizza numera. då slipper man hela geggbiten med deg! och ganska gott..

Caroline sa...

en kille på mitt jobb har två små barn och han berättade en ganska intressant sak angående barn och matvanor. så här sa han angående sina barn: ibland äter de mycket och ibland är de superkräsna. men till grejen, han hade nämligen hört att det berodde på barnens växtfaser. när de växer så äter de inte så mycket men när växtperioden stannar av ett tag så äter de massor. det kanske är så att amaya har en paus i växandet nu?

Teresa Maria sa...

så kan det vara! det ska jag tänka på nästa gång hon matvägrar.

absolutebeginner sa...

Jag skall också skärpa mig. I veckan tycker jag vi gör utflykt till tropiska växthuset. Det måste barn tycka om!

 
>